PAŃSTWOWA AGENCJA ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
O NAS KONTAKT Parpa BIP Parpa ENG A A A

baner01

 

W imieniu firmy „ITEM – Umiejętności Społeczne Emil Szumiło” zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniach realizowanych na zlecenie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w ramach Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. Szkolenia adresowane są do nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych.

Na szkolenie jednej grupy przewidziane są trzy sesje edukacyjne podczas których specjaliści będą zapoznawać się z następującą tematyką:

•                    • FASD – specyficzne zaburzenie neurorozwojowe

•                    • Trudności funkcjonalne dzieci z FASD

•                    • Problemy zdrowotne dzieci z FASD

•                    • Dziecko z FASD w procesie edukacji

•                    • Model pomocy dla dzieci z FASD

•                    • Akomodacje środowiskowe dla dzieci z FASD w szkole

•                    • Proces nauczania dzieci z FASD – specyficzne trudności edukacyjne

Szkolenie składa się z III sesji. Ze względu na aktualne warunki epidemiczne Sesja I i Sesja II odbędzie się w wersji e-learningowej poprzez platformę szkoleniową, do której każdy uczestnik dostanie dostęp. III sesja szkoleniowa planowana jest w formie stacjonarnej na jesieni w Warszawie. Udział w całości szkolenia jest bezpłatny. Zajęcia w formie e-learningowej rozpoczną się pod koniec maja.

Szczegółowy zakres tematyczny szkoleń:

Sesja I

Zagadnienia prezentowane podczas tej sesji są skoncentrowane na zapoznaniu uczestników ze specyfiką funkcjonowania dzieci z FASD ze względu na uszkodzenia OUN. Zrozumienie trudności dzieci pozwoli nauczycielom lepiej dostosować metody pracy wychowawczej i nauczania. Istotnym obszarem jest zrozumienie zachowania dziecka i jego właściwa interpretacja tak, aby nie obarczać dziecka z FASD poczuciem winy za zachowanie zależne od uszkodzenia. Wielu specjalistów ulega tego typu złudzeniom ze względu na to, że uszkodzenia mózgu u dzieci z FASD manifestują się bardzo dyskretnie i są często interpretowane jako celowa złośliwość.

•                    • Specyfika zaburzeń neurorozwojowych u dzieci z FASD

•                    • Problemy z zachowaniem dzieci z FASD

•                    • Funkcjonowanie dzieci z FASD

•                    • Rozumienie zachowania dzieci z FASD

•                    • Zdrowie dzieci z FASD w opiece medycznej

•                    • Rozwiązania przydatne dla dzieci z FASD w perspektywie prawa oświatowego

•                    • Jak pomagać dzieciom z FASD – model pomocy

Sesja II

Tematyka sesji II koncentruje się na zaplanowaniu pracy w szkole i wsparciu dla procesu edukacji. Zależy nam, aby pomoc jaką otrzymują dzieci z FASD była adekwatna i dostosowana do ich potrzeb. Ważne jest, aby w planowaniu Indywidualnych Programów Edukacyjno Terapeutycznych (IPET) dzieci z FASD otrzymały takie wsparcie, które pomoże im radzić sobie z nauką i zachowaniem w środowisku szkolnym.

•                    • Organizacja i wsparcie w procesie edukacji

•                    • Jak uczyć dziecko z FASD

•                    • Analiza IPET – dla dziecka

•                    • Akomodacje środowiskowe dla dzieci z FASD

•                    • Jak rozumieć zachowania dzieci z FASD właściwie

•                    • Dlaczego akomodacje są wsparciem w szkole i w domu?

Sesja III

Sesja III koncentruje się na poznaniu metod dydaktycznych w nauczaniu myślenia matematycznego i wsparciu rozwoju językowego. Na tym spotkaniu będziemy także uczyć się jak regulować emocje dzieci z FASD, aby ich napięcie emocjonalne i ekspresja z tym związana nie pogarszały zachowania dzieci. Ze względu na to, że dzieci z FASD wymagają uczenia nieco innymi metodami niż dzieci zdrowe, na zajęciach prezentujemy sposoby innego uczenia matematyki i języka polskiego dla dzieci z FASD.

•                    • Nie trzeba mocniej – trzeba inaczej – o roli nauczyciela w udzielaniu wsparcia dziecku i rodzinie z FASD

•                    • Jak uczyć matematyki dzieci z FASD?

•                    • Regulowanie emocji dla dzieci z FASD – dlaczego kary nie działają?

•                    • Jak radzić sobie z zachowaniem dzieci z FASD

•                    • Wsparcie rozwoju językowego dzieci z FASD

Zgłoszenia do udziału w szkoleniach należy dokonywać poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego pod linkiem https://forms.gle/S7gcZVawwLhjs32v8 . Termin zgłoszeń upływa 18.05.2020 r.

W razie pytań prosimy o kontakt mailowy na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pod numerem telefonu 505968086 (w godzinach 12-18).

Kryteria udziału w szkoleniach:

- praca jako nauczyciel, pedagog, psycholog szkolny lub pracownik poradni psychologiczno-pedagogicznej

O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń oraz kryteria. Liczba miejsc jest ograniczona.

2014 PARPA - Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych -  Polityka Plików Cookie